Maak een afspraak | Tel: 050-3642083

Blogs

• COPD in de basisverzekering

• Wat is COPD?

COPD staat voor chronic obstructive pulmonary diseases (chronisch obstructieve longziekten). Bij COPD zijn de longen beschadigd. Daardoor krijgt u minder zuurstof binnen dan mensen zonder COPD.

Typische verschijnselen van COPD zijn kortademigheid, hoesten, piepen, slijm opgeven en terugkerende infecties. Bij COPD gaat de conditie achteruit en kunt u last krijgen van vermoeidheid, spierzwakte en gewichtsverlies.

Mensen met COPD gaan door de achteruitgang van conditie en spierkracht steeds minder bewegen waardoor dit alles nog verder achteruit gaat. Daarom is het juist voor mensen met COPD erg belangrijk om te trainen.

Vanaf 1 januari 2019 wordt COPD vanaf de eerste behandeling vergoed vanuit de basisverzekering. Het is afhankelijk van de ernst van de COPD hoeveel behandelingen u vergoed krijgt. Dit kunnen wij u tijdens een Intake vertellen

Door te bewegen, c.q. trainen kunt u de spierkracht verbeteren, de conditie verbetert en u zult u ongetwijfeld fitter gaan voelen. Daarnaast neemt het aantal exacerbaties (longaanvallen) af.

• Dag van de Fysiotherapeut

• Onze collega heeft de Jaco den Dekker afstudeerprijs 2018 gewonnen. #Dagvandefysiotherapeut

Caroline wint prijs

• Hoofdpijn klachten

• Onze collega Else heeft een opleiding gevolgd om hoofdpijnklachten te behandelen. Hebt u migraine, hoofdpijn vanuit de nek of spanningshoofdpijn, maak dan snel een afspraak!

• OncoNet

• Janny heeft met goed gevolg een aantal cursussen op dit gebied gevolgd, w.o: Oncologische clienten, fysiotherapeutische mogelijkheden en het Beweegprogramma Oncologie. Trainen na medische behandeling kan bij ons nu al. In december volgt nog de cursus:  Behoud van fysieke fitheid tijdens chemotherapie.

Vanaf dan is het ook mogelijk om te trainen tijdens de chemo.

Voordelen van trainen tijdens de medische behandeling:

Mensen die tijdens de behandeling tegen kanker bij  een speciaal geschoolde fysiotherapeut trainen :

• Behouden hun fitheid en spierkracht
      • Hebben minder klachten van misselijkheid, vermoeidheid, of pijn
      • Verdragen de chemotherapie beter en hebben een lager risico op voortijdig stoppen van de behandeling
      • Gaan sneller en meer uren aan het werk na de behandeling
  • Body Fit 55+

• Buikspieren, planken, squats etc. Het hele lichaam wordt getraind, veel variatie en iedereen kan trainen op zijn of haar eigen niveau! U traint kracht, coördinatie, balans, snelheid, explosiviteit en conditie. Kom 2x vrijblijvend mee doen om te kijken of het wat voor u is. Werkelijk op woensdag van 12 tot 13, we starten op woensdag 23 mei!

Wil je je aanmelden voor onze praktijk?

Aanmelden

Klanten beoordelen ons met een

9.1

meer beoordelingen