Fysiotherapie behandelingen

bij Fysiotherapie Ebbingepoort

Alledaagse bewegingen zoals lopen en tillen gaan allemaal gedachteloos. Dit verandert als u klachten krijgt en alles pijnlijk is, moeilijk of helemaal niet meer gaat. Uw fysiotherapeut -de deskundige op het gebied van het bewegend functioneren van de mens- onderzoekt, behandelt, adviseert en begeleidt u graag. Ga samen met uw fysiotherapeut actief aan de slag, zodat u geen pijn meer ervaart bij het maken van alledaagse bewegingen. Neem contact met ons op en kijk wat wij voor u kunnen betekenen.

Home » Behandelingen

Wanneer heb ik belang bij fysiotherapie?

Fysiotherapie is geschikt voor mensen van alle leeftijden. Heeft u een lichamelijke aandoening of beperking? Ondervindt u klachten tijdens het uitvoeren van activiteiten in het dagelijks leven? Veel klachten in het houdings- en bewegingsapparaat kunnen door de fysiotherapeut positief worden beïnvloed. Daarbij kunt u denken aan:

agsdix-fas fa-arrow-alt-circle-right

Pijn aan spieren, pezen, banden en gewrichten

Zwelling van gewrichten

Krachtsvermindering

Bewegingsbeperking

Stijfheid

Problemen met bewegen

Evenwichtsstoornissen

Ademhalingsproblemen

agsdix-fas fa-arrow-alt-circle-right

Vermoeidheidsverschijnselen of conditievermindering a.g.v. een andere onderliggende aandoening.

De behandeling van de fysiotherapeut kan bestaan uit:

Bewegings- of oefentherapie

de bewegingen van gewrichten vergroten en/of de spierkracht en houding verbeteren.

Massages

de oefentherapie ondersteunen, pijn beïnvloeden, de bloedsomloop bevorderen, oedeem en spierspanning verminderen.

Gerichte oefeningen voor thuis

tijdens de behandelingen krijgt u meestal gerichte oefeningen op papier mee.

Adviezen

houding, beweging en belasting met het oog op uw thuis- en werksituatie voor bevordering van het herstelproces. Deze oefeningen/adviezen zijn ook om op terug te vallen bij eventuele terugkeer van de klachten in de toekomst.

Fysiotherapie Ebbingepoort biedt de volgende behandelingen aan:

Oedeem fysiotherapie

Oedeem is een abnormale ophoping van vocht in het weefsel als gevolg van een verstoord evenwicht tussen aanvoer en afvoer van vocht.

Thuiszorg fysiotherapie

U wilt, maar moet ook langer thuis blijven wonen. De vergrijzing neemt toe en er vindt een verschuiving plaats van intra- naar extramurale zorg.

Zelfstandig sporten

Voor iedereen die graag onder deskundige begeleiding wil gaan sporten/bewegen. Wij richten ons op de leeftijd van 55 jaar en ouder, maar ook jongere mensen zijn van harte welkom.

Oncologische fysiotherapie

De behandeling vergt veel, maar ook een vermindering van de dagelijkse activiteiten, het huishouden, niet meer sporten, niet meer werken.

Claudicatio looptraining

Etalagebenen oftewel Claudicatio Intermittens is een ziekte van de slagaders in de benen ten gevolge van vetafzetting in de wand van de slagaders.

Fysio aan huis

Tegenwoordig wil en moet men langer thuis blijven wonen. De vergrijzing neemt toe en er vindt een verschuiving plaats van intra- naar extramurale zorg. Extramurale zorg is zorgverlening die plaatsvindt buiten een ziekenhuis of zorginstelling.

Geriatrie fysiotherapie

Door ouderdom of ziekte is een goed functionerend lichaam soms niet meer vanzelfsprekend. Een geriatrie fysiotherapie behandeling bij Fysiotherapie Ebbingepoort biedt uitkomst!

Beweegprogramma's

Beweegprogramma’s hebben het doel een actieve levensstijl te realiseren en de fitheid van mensen met een chronische aandoening te verhogen.

Medical taping

Spieren zijn niet alleen nodig voor beweging maar ook bepalend voor o.a. doorbloeding, lymfecirculatie en de lichaamstemperatuur. Als spieren niet goed functioneren kan dat dus een scala aan klachten en aandoeningen geven.

Behandeling in onze praktijk of bij u thuis?

U kunt voor behandeling terecht in onze praktijk Ebbingepoort, gelegen aan de Noorderbinnensingel. Wanneer u niet in staat bent naar de praktijk te komen, komen wij bij u aan huis. Een behandeling duurt ongeveer een half uur. Tijdens de eerste afspraak vormt de fysiotherapeut zich een zo volledig mogelijk beeld van uw klachten, door het stellen van vragen en het doen van een lichamelijk onderzoek. Op basis hiervan kan de fysiotherapeut samen met u een behandelplan opstellen. Er zijn richtlijnen en protocollen, maar elk mens is uniek en reageert op zijn eigen wijze op de behandeling, dus fysiotherapie op maat is van belang.