Fysiotherapie bij hartrevalidatie

Heeft u hartproblemen gehad? Bij Fysiotherapie Ebbingepoort kunt u terecht voor passende hartrevalidatie.

Home » Aandoeningen » Hartklachten (Hartrevalidatie)

Hartklachten en hartrevalidatie

Na een behandelingvoor hartklachten, denk aan een dotterbehandeling of een hartoperatie is het erg belangrijk om verantwoord te bewegen en op de juiste manier te herstellen.

Symptomen hartklachten

Er zijn verschillende symptomen die kunnen leiden tot hart- en vaatziekten. Dit kunnen duidelijke of vage klachten zijn. Zo hebben vrouwen vaak minder duidelijke signalen dan mannen. Voorbeelden van klachten kunnen zijn;

Vermoeidheid

Misselijk en duizelig

Kortademig

Angst

Hartkloppingen

Pijn op de borst

Behandeling Fysiotherapie hartrevalidatie

Tijdens de behandeling kunnen verschillende trainingsvormen worden ingezet, waaronder krachttraining, functionele training, training van het uithoudingsvermogen (aeroob en anaeroob), ontspanning en sport en spel. Het streven van hartrevalidatie is zelfredzaamheid: samen met de patiënt wordt geprobeerd om langdurige gedragseffecten te bereiken.

U kunt bij ons terecht voor hartrevalidatie. Goed eten en veel bewegen zijn van groot belang om hart- en vaatziekten te remmen. Samen zullen we kijken naar de behandeling die het beste bij u past en geven we een passend advies.

Neem contact op voor meer informatie of meld u aan via het aanmeldformulier.