Fysiotherapie bij hartrevalidatie

Heeft u hartproblemen gehad? Bij Fysiotherapie Ebbingepoort kunt u terecht voor passende hartrevalidatie.

Home » Aandoeningen » Hartklachten (Hartrevalidatie)

Hartklachten en hartrevalidatie

Bij Hartproblemen heeft u ast van een drukkende pijn op de borst. Deze pijn bevindt zich meestal aan de linkerkant van de borst en kan uitstralen naar de armen, schouderbladen, hals en zelfs de maag. Bekende hart- en vaatziekten zijn hartkramp, hartinfarct, beroerte en etalagebenen. Nadat u aan een van deze hart- en vaatziekten bent geopereerd, is het hartrevalidatie van uiterst belang.

Symptomen hartklachten

Er zijn verschillende symptomen die kunnen leiden tot hart- en vaatziekten. Dit kunnen duidelijke of vage klachten zijn. Zo hebben vrouwen vaak minder duidelijke signalen dan mannen. Voorbeelden van klachten kunnen zijn;

Vermoeidheid

Misselijk en duizelig

Kortademig

Angst

Hartkloppingen

Pijn op de borst

Behandeling Fysiotherapie hartrevalidatie

Heeft u hartproblemen gehad? Dan kunt u bij ons terecht voor revalidatie. Goed eten en veel bewegen zijn een van de weinige manieren om hart- en vaatziekten te remmen. Samen zullen we kijken naar de behandeling die het beste bij u past en geven we een passend advies.

Neem contact op voor meer informatie of meld u aan via het aanmeldformulier.