Duizeligheid behandeling met Fysiotherapie

Last van duizeligheid? Fysiotherapie Ebbingepoort biedt diverse behandelingen aan om klachten te verminderen.

Home » Aandoeningen » Duizeligheid

Wat is duizeligheid?

Als u duizelig bent, wordt u licht in uw hoofd en kunt u het gevoel hebben dat alles om uw heen draait. We kunnen duizeligheid onderscheiden in drie vormen, namelijk; draai duizeligheid, licht gevoel in het hoofd en ouderen duizeligheid. Ouderen hebben vaak een onvast gevoel in de benen en zijn bang om te vallen, dit noemen we daarom ouderen duizeligheid.

Oorzaak duizeligheid

Duizeligheid komt vaak doordat u te snel opstaat, door stress, angst of medicijnen. Overigens kan het ook te maken hebben met het evenwichtsorgaan. Spieren en organen zijn hierbij betrokken. Daarom kan het ontstaan verschillende oorzaken hebben zoals ook bijvoorbeeld nekpijn. Door de oorzaak te achterhalen kan er een specifieke behandeling worden opgesteld.

Het is belangrijk dat u rustig blijft. Mochten uw klachten verergeren, neem dan contact op met een huisarts bij u in de buurt.

Fysiotherapie bij duizeligheid

Bij duizeligheid denkt u misschien niet meteen aan fysiotherapie, maar dit kan zeker van belang zijn. Tijdens de behandeling gaan we aan de slag met het maken van specifieke bewegingen om de klachten snel en effectief te verhelpen. Samen kijken we door middel van verschillende onderzoeken naar de oorzaak van de duizeligheid. Als we die hebben vastgesteld stellen we een op maat gemaakte behandeling op!

Heeft u vragen over de behandeling of over duizeligheid zelf? Neem contact met ons op!