Vergoeding van Fysiotherapie

Vóór u een afspraak met ons maakt is het goed om na te gaan hoe u verzekerd bent. Alleen chronische klachten worden vergoed uit de basisverzekering. Alle overige behandelingen worden alleen betaald als u aanvullend verzekerd bent. Het hangt af van uw aanvullende verzekering hoeveel behandelingen vergoed worden. Bent u voldoende aanvullend verzekerd en hebt u een naturapolis, dan gaat de rekening rechtstreeks naar de zorgverzekeraar. Bent u onvoldoende aanvullend verzekerd of hebt u een restitutiepolis, dan ontvangt u de nota zelf. U dient de nota dan zelf in bij uw zorgverzekering. Bent u niet voor fysiotherapie verzekerd, dan betaalt u de nota rechtstreeks aan ons. Wij hebben contracten met alle verzekeraars.

Wanneer fysiotherapie vanuit de basisverzekering wordt vergoed geldt eerst het eigen risico. Wij willen u erop wijzen dat u verantwoordelijk bent voor de door u afgesloten ziektekostenverzekering en de dekking van fysiotherapie.
Het eigen risico geldt alleen voor de basisverzekering, omdat fysiotherapie vrijwel geheel in de aanvullende verzekering (AV) valt heeft fysiotherapie vrijwel geen invloed op uw eigen risico.

Chronische aandoeningen:
De vergoeding van behandelingen fysiotherapie voor chronische patiënten, zie Chronische lijst, wordt vanaf de 21e behandeling vanuit de basisverzekering geregeld. De eerste 20 worden vanuit de aanvullende verzekering vergoed. Als u dus niet aanvullend verzekerd bent moet u de eerste 20 behandelingen zelf betalen.

Hoeveel behandelingen voor fysiotherapie krijgt u vergoed?
Het overzicht van vergoedingen uit de aanvullende verzekeringen kunt u nalezen in de polisvoorwaarden, die u van uw verzekeraar hebt gekregen. Voor meer informatie klikt u hier.

Voor onvoldoende- of niet verzekerde fysiotherapeutische zorg hebben wij praktijktarieven. U vindt deze in onze wachtkamer of u klikt hier.