Maak een afspraak | Tel: 050-3642083

Logo Fysiotherapie Ebbingepoort

Fysiotherapie behandelingen bij Fysiotherapie Ebbingepoort

Alledaagse bewegingen zoals lopen en tillen gaan allemaal gedachteloos. Dit verandert als u klachten krijgt en alles pijnlijk is, moeilijk of helemaal niet meer gaat. Uw fysiotherapeut -de deskundige op het gebied van het bewegend functioneren van de mens- onderzoekt, behandelt, adviseert en begeleidt u graag. Ga samen met uw fysiotherapeut actief aan de slag, zodat u geen pijn meer ervaart bij het maken van alledaagse bewegingen. Neem contact met ons op en kijk wat wij voor u kunnen betekenen.

Wanneer heb ik belang bij fysiotherapie?

Fysiotherapie is geschikt voor mensen van alle leeftijden. Heeft u een lichamelijke aandoening of beperking? Ondervindt u klachten tijdens het uitvoeren van activiteiten in het dagelijks leven? Veel klachten in het houdings- en bewegingsapparaat kunnen door de fysiotherapeut positief worden beïnvloed. Daarbij kunt u denken aan:

De behandeling van de fysiotherapeut kan bestaan uit:

Bewegings- of oefentherapie: de bewegingen van gewrichten vergroten en/of de spierkracht en houding verbeteren.
Massages: de oefentherapie ondersteunen, pijn beïnvloeden, de bloedsomloop bevorderen, oedeem en spierspanning verminderen.
Gerichte oefeningen voor thuis: tijdens de behandelingen krijgt u meestal gerichte oefeningen op papier mee.
Adviezen: houding, beweging en belasting met het oog op uw thuis- en werksituatie voor bevordering van het herstelproces. Deze oefeningen/adviezen zijn ook om op terug te vallen bij eventuele terugkeer van de klachten in de toekomst.

Fysiotherapie Ebbingepoort biedt de volgende behandelingen aan:

Behandeling in onze praktijk of bij u thuis?

U kunt voor behandeling terecht in onze praktijk Ebbingepoort, gelegen aan de Noorderbinnensingel. Wanneer u niet in staat bent naar de praktijk te komen, komen wij bij u aan huis. Een behandeling duurt ongeveer een half uur. Tijdens de eerste afspraak vormt de fysiotherapeut zich een zo volledig mogelijk beeld van uw klachten, door het stellen van vragen en het doen van een lichamelijk onderzoek. Op basis hiervan kan de fysiotherapeut samen met u een behandelplan opstellen. Er zijn richtlijnen en protocollen, maar elk mens is uniek en reageert op zijn eigen wijze op de behandeling, dus fysiotherapie op maat is van belang.

Wil je je aanmelden voor onze praktijk?

Aanmelden

Klanten beoordelen ons met een

9.1

meer beoordelingen